Start och Fortsättning (10 veckor)

En bra träningsform för seniorer och förresten inte bara för oss som är lite till åren utan för alla som vill röra på sig. Den träningsformen har Mybility. Balans och styrka i kombination med konditionspass. Man tränar efter sin förmåga och man får bra handledning av kunniga instruktörer. Jag rekommenderar att prova på.

Björn 64🏋️‍♂️

Seniorträning Start

Mybilitys Seniorträning grund fokuserar på att stärka upp era kroppar och samtidigt öka er rörlighet och stabilitet allt för att kunna möta upp vardagen lite bättre. Varje tillfälle avslutas med några pulshöjande övningar.

Vi fokuserar på tempot i övningarna, där vi under de första veckorna jobbar i ett lugnt tempo med human belastning, för att på så sätt ”bana” in rörelserna och få muskulaturen att ”vakna”. Stor hänsyn tas till individens förmåga och nivå där allt kommer finna roliga och utmanande övningar att jobba med. Mybilitys Seniorträning vänder sig till dig i ålder 60 år och äldre.

Seniorträning Fortsättning

Under Mybilitys Seniorträning fortsättning jobbar vi mer fokuserat och varierat med tempot. Belastningen på övningar är också mer varierat och individuellt. Varje tillfälle avslutas med några pulshöjande övningar. Mybilitys Seniorträning fortsättning vänder sig till dig i ålder 60 år och äldre och har viss erfarenhet av styrketräning.

Med anledning av händelseutvecklingen för Corona-viruset vill vi informera er om att Mybility AB följer Folkhälsomyndighetens och Regeringens råd och rekommendationer i synnerhet de råd som är kopplat till rörelse och (grupp-)träning. Vi väljer därför att bedriva våra pulshöjande aktiviteter utomhus och i begränsat antal.

Start vecka 16, dvs 14 april 2020.

Torsdagar 11:15-12:00

Boka din plats på bokadirekt.se

För mer frågor, kontakta Torbjörn på torbjorn@mybility.se